Recensie – Alles & niets van Nico Dijkshoorn

25 Mei

Nico dijkshoorn heeft een mooie verzameling columns geschreven in alles & niets! De een om je in te herkennen, de ander om je te verbazen, sommigen staan wat verder van me af.

Zo lezen we onder andere over het feit dat mensen om de 1 of andere reden denken dat een mondharmonica makkelijk is om te bespelen en weet Nico niet om te gaan met de ekster van Ellen ten Damme.

De rode lijn dat Nico nergens zin in heeft en overal problemen ziet is ergens geruststellend. Een geruststellende gedachte om gedachteloos zijn columns in te stappen.

Tijdens een warme dag in het park lees ik over het zomaar binnenlopen van ateliers van kunstenaars, waardoor ik zomaar zin krijg mijn creatieve kant naar boven te halen. Nico’s columns dragen een zekere inspiratie, een zekere bron tot nadenken uit.

Een volgende keer lees ik over braadharing die hij kwijt is en ik bedenk me of ik niet ook haring in huis moet halen. Je weet maar nooit wanneer het handig kan zijn!

En hilarisch om te lezen hoe Nico zich voelt als hij op een bergweg achteruit moet rijden in bijvoorbeeld Italië. Ik kan die angst begrijpen, wie rijdt er nu graag daar achteruit…

Al met al een leuk boek om steeds tussendoor iets te kunnen lezen, lekker relaxt op warme middagen in mei.

Bedankt voor de mogelijkheid deze drukproef te lezen ‘de club van echte lezers’ en Uitgeverij Atlas Contact

Geef een reactie

Boeklovers

Voor iedereen die verslaafd is aan lezen

Boeken met een verhaal

Columns over bijzondere boeken

Sandra schrijft en leest

Literatuur |Historische (literaire) romans |

